Dotazník vyplňte nejpozději do 26.4.2024.
APE
Projekty
- žáci na projektech pracují v návaznosti na ŠVP
- část výuky vychází z projektového učení
- vycházejí z potřeb žáků
- zapojujeme filozofii pro děti
- žáci pracují individuálně nebo ve skupinách
- projekty vždy začínají společným představením tématu, poté následuje jeho vypracování a nakonec prezentace a hodnocení
- téma projektu se vždy prolíná i v dalších předmětech a jsou na něj navázány výlety a exkurze
- děti se tak učí prožitkem a zkušeností, učí se pracovat s chybou, umí hodnotit sebe i ostatní, učí se kritickému myšlení a samostatné práci
- věříme, že děti učí samy sebe navzájem, proto zapojujeme projekty napříč ročníky
Hodnocení
- týdenní plány
- každý žák pracuje individuálně na svých výzvách, stanovuje si cíle a hodnotí své pokroky
- každý žák si vede portfolio, ve kterém dostává zpětnou vazbu učitele
- neznámkujeme, hodnotíme slovně
Den v APE
- každé ráno začínáme ranním kruhem, kdy s dětmi probíráme aktuální témata, hrajeme hry, vyprávíme si zážitky, prohlubujeme sociálně emoční dovednosti a připravujeme se na celý den
- výuka je rozdělena do bloků, nikoli do klasických výukových hodin
- v prvním bloku se věnujeme předmětům jako je český jazyk, matematika nebo angličtina
- následuje 30minutová přestávka venku, kdy je dětem věnován čas na hraní a pohyb
- věříme, že delší přestávka venku umožní dětem aktivní odpočinek tak, aby se poté mohly znovu soustředit na učení
- následuje další blok projektů
- celý den zakončujeme společnou reflexí
Dění v APE můžete průběžně sledovat na našem facebooku: https://www.facebook.com/profile.php?id=100095541190774 nebo instagramu: https://www.instagram.com/apetridy/
Je APE anglická třída?
APE není třídou s rozšířenou výukou angličtiny v porovnání s „běžnými“ třídami naší ZŠ – mají stejný počet hodin týdně. Anglický jazyk však vyučuje rodilý mluvčí a snaží se o největší zapojení do praktického života.
Známkuje se v APE? Jaké hodnocení se používá?
V APE se nepoužívá klasické známkování. Používáme slovní hodnocení, kdy děti dostávají stručné hodnocení každý měsíc. Pravidelně pak probíhají schůzky 3v1 – za účasti žáka, rodiče a učitele. nezapomínáme ani na pohled dětí. Děti si stanovují výzvy, hodnotí svoje pokroky a dávají zpětnou vazbu učitelům.
Mají děti v APE domácí úkoly?
Každé pondělí děti dostávají úkoly na celý týden. Dětem tak dáváme flexibiltu a možnost si úkoly rozvrhnout, zároveň je ale učíme odpovědnosti. Úkolům se pak věnujeme další pondělí.
Jak vypadá projekt v první třídě, kdy děti ještě většinu neumí číst a psát?
V první třídě samozřejmě musí být aktivita přizpůsobena možnostem dětí, ale i tak vznikají zajímavé projekty a děti si gramotnost rozvíjejí velice rychle. Můžeme zmínit například téma „lidské tělo“, kdy obkreslujeme obrysy, následně tvoříme orgán a samozřejmě si o něm povídáme a čteme.
Jak vypadá párová výuka?
při párové výuce se na plánování, hodnocení a výuce podílejí dva učitelé. Díky párové výuce se dětem můžeme více věnovat, můžeme zapojit více aktivit a u dětí tak dochází k většímu zapojení do hodiny.
Jak se jako rodič dozvím, co se dítě učí?
Kromě domácích úkolů, pravidelných schůzek rodičů a konzultací 3v1, je samozřejmě
možnost diskuze s učitelem. Dále také posíláme každotýdenní shrnutí učiva a proběhlých aktivit. dále používáme google classroom, kam učitelé zapisují konkrétní probrané učivo.
Naučí se dítě v APE třídě stejně tolik, kolik dítě v klasické třídě?
Ano, děti se učí podle stejného švp jako zbytek naší školy. k učení je zvolena pouze jiná cesta, která však vede ke stejnému znalostnímu cíli.
Má APE svou družinu?
Ne, družina je stejná pro všechny děti v naší škole.
Můžou navštěvovat školu v rámci APE děti, které nebydlí v Čakovicích? (resp. nejsou spádoví)?
Ape mohou navštěvovat pouze spádové děti